IKAg

IKAg

Your next offer

Hoe je van “klaar” naar “kláár voor meer” gaat bij elke klant

Bart van IKAg's avatar
Bart van IKAg
Jul 17, 2025
∙ Paid
Share

In onze vorige aflevering van ‘De Wondere Wereld van Account Management’ hadden we het over het befaamde 3-jarig accountplan. Zo’n strategische horizon die richting geeft, grote dromen bevat, en ambitieus genoeg is om de longen uit je offertekast te hoesten. Maar laat ons eerlijk zijn: zo’n plan is als een jaarkalender met mooie voornemens - het leeft vooral in theorie, en wordt vaak overstemd door… tja, de waan van de week.

Tijd dus voor iets compacters. Iets hanteerbaars. Iets dat wél past tussen die meeting van 10u en die paniekerige Slack om 15u. Enter: “What’s next?”
Een simpel principe, met grootse impact: vóór je een project start of een maandelijkse sprint induikt, stel jezelf (en je team) de vraag: Wat is de volgende logische stap voor deze klant?

Waarom zou je?

Omdat klanten geen eindbestemming zijn. Ze zijn reizigers. En jij bent hun gids. Als je alleen maar focust op dit project of deze maand, dan mis je de kans om met hen de volgende berg te beklimmen.

En dat is zonde. Niet al…

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 IKAg
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture