IKAg

IKAg

Wanneer een klant te groot wordt: hoe je agency onafhankelijk blijft

Een handleiding voor agency owners over wat er gebeurt als één klant te veel omzet, aandacht en energie opslorpt - en hoe je de balans herstelt zonder de relatie te breken.

Bart van IKAg's avatar
Bart van IKAg
Nov 26, 2025
∙ Paid

De droom die langzaam een wurggreep wordt

Iedere agency heeft dat moment. Je haalt een klant binnen waarvan je denkt: dit is het. Groot merk, lang contract, eindelijk rust in de pipeline.
De eerste maanden voel je je onoverwinnelijk. Nieuwe hires, betere koffiemachine, iedereen blij.
Tot het moment dat je merkt dat álles draait om die ene klant. Deadlines, meetings, weekendwerk. Zelfs je team praat in hun merktaal.

Dat is het punt waarop een klant niet langer ‘groot’ is, maar te groot.

De vuistregel die iedereen kent maar niemand toepast

Er bestaat een ijzeren wet in agencyland:

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 IKAg
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start your SubstackGet the app
Substack is the home for great culture