Waarom web development bureaus zich voelen als een hamster in een loopwiel
Als je ooit hebt gewerkt in een web development bureau, weet je dat het leven vaak aanvoelt als een eindeloze race. Een beetje zoals een hamster in zo’n loopwiel: altijd in beweging, maar waarheen?
Je hopt van project naar project, telkens in volle sprint om de volgende opdracht binnen te halen. En net als je denkt dat je het wiel uit bent, begint het gewoon weer opnieuw.
Even pauze nemen? Vergeet het maar – de rekeningen moeten betaald worden.
Eén van de mogelijke oplossingen is onderhoudspakketten verkopen. In het artikel hieronder beschrijf ik:
hoe je onderhoudspakketten verkoopt (met 8 concrete tips);
welke prijs je moet vragen voor een onderhoudspakket;
hoe je de marge op die pakketten verhoogt.
Projectmodus: de standaard, maar ook de valkuil
De realiteit van veel bureaus is dat ze bijna volledig afhankelijk zijn van projecten. Klant komt binnen. Klant wil een website. Bureau bouwt website. Klant is blij. Maar zodra die site live gaat, zwaai je klant vrolijk uit en spring je weer in de s…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.