Eind maart. De zon begint zich weer te tonen, de inbox stroomt voller dan je koffiezetapparaat op maandagochtend, en je voelt het gewoon: het seizoen draait weer open. Na een trage januaristart en een februari vol voornemens komt de machine weer op gang. Maar tegelijk weet je ook… dit is niet nieuw. Dit gebeurt elk jaar. Je agency leeft in seizoenen, net als de natuur. Alleen noemen wij ze ‘Q’s’, ‘piekperiodes’ en ‘interne weken’.
Toch voelt het elk jaar weer alsof je overvallen wordt door de drukte, of net verveeld zit te wachten tot er iets beweegt. Alsof je telkens opnieuw verrast wordt door een patroon dat al jaren hetzelfde is.
De grote vraag is dus: hoe ga je als agency-eigenaar om met die terugkerende flow van actie en stilstand? Hoe speel je slim in op de seizoenen van je klanten én die van je eigen team? En hoe zorg je ervoor dat je in juni niet uitgeput op je toetsenbord ligt te snurken?
Daarvoor is er dit framework. Geen rocket science, maar gewoon een heldere kijk op hoe je h…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.