Een fusie uit noodzaak en ambitie
Pieter Lesage, oprichter van Studio Dott, begon zijn agency zonder een groots masterplan. “Ik was student, ik kon net een potlood vasthouden en dacht: laat ik een bedrijf starten,” grapt hij. Maar wat startte als een hobbyproject, groeide uit tot een stevige organisatie met 30 medewerkers. Een mooie schaal, maar ergens onderweg begon het bedrijf tegen een plafond aan te botsen. “Te groot om klein te zijn, te klein om groot te zijn,” zo vat Pieter het samen. Een klassiek agency-dilemma, dat door corona alleen maar werd versterkt.
Eind 2023 besloten de 4 vennoten om strategisch naar de toekomst te kijken. “We noemden het onze ‘Next’-oefening: wat is de volgende stap? Blijven we organisch groeien? Verkopen we? Fusie? Zelf een ander bureau kopen?” Die zoektocht bracht hem langs investeerders, concullega’s en grote consultancyspelers, maar telkens was er iets dat niet klopte. Financiële investeerders vielen afomdat we niet aan kwaliteit wilden inboeten op zo…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.