Je zou het hem niet meteen aangeven, maar achter die vriendelijke glimlach en twinkelende ogen van Pieter Hens zit een marketingmachine die op volle toeren draait. Hij is de man achter het marketing- en eventbeleid van Toerisme Oostende, een rol waarin hij elke dag balanceert tussen stadsbeleid, toeristische aantrekkingskracht, en – jawel – gezonde eigenzinnigheid.
“Ik ben eigenlijk een landrot,” lacht hij. “Ik ben afkomstig uit Mechelen, maar intussen al jaren ‘ingeburgerd’ in Oostende. Mijn vrouw is van hier, en eerlijk: dat was mijn toegangsticket tot de stad.”
Pieter Hens, Manager Team Marketing & Events Toerisme Oostende
https://www.linkedin.com/in/pieterhens/
Maar het bleef niet bij liefde voor een Oostendse. Pieter raakte gefascineerd door de stad zelf. De plannen. De visie. De energie. “Toen ik het beleidsplan van Oostende las, dacht ik: wow, hier zit pit in. Niet zomaar toeristische slogans, maar een visie op de stad als levend organisme. Toen er een vacature vrijkwam bij Toerism…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.