Marketing met een menselijk kompas: Arne De Backer over samenwerken, bureaus en buikgevoel
Interview: de KlantenKant
Op het eerste gezicht lijkt de structuur van Solidaris Vlaanderen simpel: één merk, één naam, één missie. Maar onder de motorkap draait een complex apparaat, ontstaan uit vijf voormalige provinciale marketingdiensten die pas in 2024 officieel samensmolten tot één Vlaamse communicatiedienst. We werkten de afgelopen jaren al heel intensief samen aan diverse projecten, benadrukt Arne De Backer. "Voorbeeld hiervan was onze naamswijziging in 2022. Nu gaan we dus nog een stapje verder."
Arne De Backer, Directeur Marketing & Communicatie bij Solidaris Vlaanderen
https://www.linkedin.com/in/arnedebacker/
Het was geen klik op een knop, geen plotse groepsknuffel. “We zijn echt van een wit blad begonnen,” zegt Arne. “Hoe zou een communicatiedienst eruitzien voor een organisatie die plots overal in Vlaanderen dezelfde naam en hetzelfde pakket heeft?” De voorbereiding was intens. “We brengen eigenlijk 5 partijen samen, met elk hun eigen historiek, mensen en manier van werken.”
De nieuwe ploeg telt zo’…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.