“Onze proposals zijn eigenlijk Word-bestanden met een sausje.”
Ken je dat gevoel? Je hebt een offerte ingestuurd waar je team twee nachten slaap voor heeft opgeofferd. Er zitten slimme strategieën in, creatieve vondsten, alles netjes in een mooi document geplakt... En dan hoor je niets. Noppes. Tot drie weken later een LinkedIn-post opduikt van je prospect: “Trots op onze samenwerking met [concullega x]. Klaar om samen te knallen!”
Je zakt door je bureaustoel. Wéér verloren van een proposal dat "net iets concreter was". Maar wat betekent dat? En belangrijker: hoe zorg je ervoor dat jij de volgende keer wél die deal binnenhaalt?
Welkom bij het voorstel-bootcamp voor agencies. Geen Word-skeletten meer, we gaan voor voorstellen met vlees op de botten en karakter in de kop.
Wat is het probleem met de meeste proposals?
Ze zijn... vlak. Niet letterlijk, want PDFs zijn plat van nature. Maar wel figuurlijk. Veel agencyvoorstellen hebben drie kenmerken:
Het lijkt op elkaar: dezelfde structuur, dezel…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.