Of: hoe een SEO-nerd op z’n 24e verkocht, alles leerde over PE en uiteindelijk weer thuiskwam bij zijn eigen bureau.
“Als ik terugdenk aan de verkoop,” zegt Rick Burgers, “dan was dat eigenlijk niet eens het plan.” Toch verkocht hij op z’n 24e LEQUAL – zijn SEO-agency – aan de snelgroeiende groep Happy Horizon. Wat volgde was een rit vol groeipijntjes, fusies, lessen over cultuurverschillen én… persoonlijke groei. En vandaag? Vandaag zit hij opnieuw met beide voeten in zijn vertrouwde SEO-wereld. Niet als zelfstandig ondernemer, maar wel als aandeelhouder en aanjager van een aparte businessunit binnen de groep.
Ik sprak Rick over hoe je per ongeluk een agency begint, hoe je het ook weer verkoopt, en wat je beter wél en niét doet onderweg.
Van douchekoppen naar domeinautoriteit
Zoals bij veel agency-founders begon het bij Rick allemaal met een zolderkamer en een klein beetje overmoed. “Ik had een webshop in douchekoppen. Heel niche. En ook heel naïef.” Die webshop werd geen succes, maar we…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.