Het agentschap als sparringpartner, niet als leverancier
Hoe Elke De Vuyst (Lidl) haar ecosysteem van agencies bouwt, voedt, begeleidt en af en toe streng toespreekt
In het begin was er… retail.
Elke’s carrière leest als een hoofdstuk uit het Grote Boek van de Belgische marketing. Ooit begonnen bij Van den Borre, acht jaar lang ervaring in non-food retail, daarna overgestapt naar food retail bij Lidl – waar het tempo drie versnellingen hoger ligt. “Alles beweegt tegelijk. De markt. De klant. De campagnes. De technologie. En ik? Ik moet daarin sturen. Met een team dat intern sterk staat, maar dat ik bewust aanvul met de juiste externe partners.”
Want dat is het sleutelwoord bij Elke: partners. Geen leveranciers, geen uitvoerders, maar mensen die mee bouwen aan het merk Lidl.
Het agency als bouwblok van het grotere geheel
“Ik geloof niet in one size fits all,” zegt Elke. “We hebben geen ‘hoofdagency’ die alles doet. Ik werk met een ecosysteem. Elke partner heeft een specifiek mandaat, een rol, een focus. En ik verwacht van hen dat ze die rol goed spelen, maar óók dat ze beseffen dat ze niet alle…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.