Het runnen van een agency is een beetje zoals opvoeden. Je zet iets in de wereld, koestert het, ziet het groeien, en hoopt dat het op een dag zelfstandig kan functioneren zonder dat jij overal achteraan moet hollen. Hans Palmers weet er alles van. Hij is papa van drie kinderen, maar hij heeft ook een zakelijke fusie achter de rug die hij gerust zijn vierde kindje mag noemen. Wat ooit Mundo Digitalis was, is samengegaan met Gutzandglory en herboren als June20.
Een fusie die niet gebaseerd was op spreadsheets en keiharde onderhandelingen, maar op een jarenlange samenwerking die steeds logischer aanvoelde. Maar zoals bij elke goede relatie: het moet niet alleen op papier kloppen, je moet elkaar ook in de ogen kunnen kijken en denken, "Ja, dit werkt."
We spraken Hans over de weg naar de fusie, de valkuilen, de overwinningen en wat hij zou aanraden aan agency-eigenaars die met het idee spelen om hun zaak te verkopen of te fuseren.
Van Mundo Digitalis naar June20: de lange aanloop naar een fus…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.