IKAg

IKAg

Grote dromen, klein budget

Hoe je vriendelijk ‘nee’ zegt zonder het gesprek te beëindigen

Bart van IKAg's avatar
Bart van IKAg
Aug 16, 2025
∙ Paid
Share

Ergens in een hoekje van je inbox, tussen de "ik wil dringend een meeting" en "heb je vijf minuten voor een kennismaking" mails, zit hij weer. De prospect met grootse plannen en een budget dat verdacht veel lijkt op het bedrag dat hij gisteren in de automaat heeft gestopt voor een latte.

Elke agency-owner kent ze: ondernemers die met €2.000 een webshop willen die Bol.com doet beven, of KMO’s die voor €500 per maand “bovenaan Google” willen staan, liefst wereldwijd. Ze hebben ambitie in overvloed, maar budget… tsja, daar begint het gesprek vaak met een stilte.

En toch: deze gesprekken zijn geen tijdverlies. Als je weet hoe je het aanpakt, kunnen ze zelfs goud waard zijn. Niet voor nu, maar voor later.

Hoe groot is ‘klein budget’ eigenlijk?

Wat voor jou peanuts is, kan voor hen het hele zakgeld zijn. Volgens de benchmark van Clutch (2024) heeft 37% van de KMO's een marketingbudget onder de $50.000 per jaar. Maar 68% van diezelfde bedrijven gelooft dat ze “meer digitale zichtbaarheid” nodig …

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 IKAg
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture