Een gezonde salespipeline voor je agency: zo bouw je voorspelbare groei op
Leer hoe je als agency-owner een stabiele instroom van klanten creëert, je pipeline meetbaar maakt en de “feest-en-hongersnood”-cyclus voorgoed doorbreekt.
Je pipeline is geen spreadsheet.
Het is je hartslag. Je zuurstof. Je stressniveau in Excelvorm.
En je weet het: als die hartslag onregelmatig klopt, komt er paniek, chaos en die ene zin die elke agency-owner ooit al gezegd heeft:
“Het is nu even wat stiller, maar dat komt wel goed.”
Spoiler: dat komt niet vanzelf goed.
Een gezonde pipeline komt niet van hoop, maar van gewoonte.
En wie dat ritme vindt, krijgt rust, marge en voorspelbaarheid - de drie dingen die agency owners zelden tegelijk hebben.
Laten we samen kijken hoe een gezonde pipeline klinkt, ruikt en voelt. En hoe je ‘m weer fit krijgt als hij puffend in de salesgym ligt.
De zieke pipeline: herken de symptomen
Een ongezonde pipeline verraadt zichzelf sneller dan een stagiair die zegt “ik dacht dat iemand anders dat ging doen”.
Je herkent hem aan deze klassiekers:
1. De feest-en-hongersnood-cyclus.
Drie maanden overvol, drie maanden leeg.
Je werkt zo hard in delivery dat prospectie verdwijnt - en zodra projecten aflopen, is het weer panie…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.


