Discovery calls: de eerste date tussen agency en klant
Ah, de discovery call. Zo'n moment dat ergens zweeft tussen hoop en zenuwen, een beetje zoals een eerste date. Gaat er een klik zijn? Of blijkt het een ongemakkelijke stilte vol geforceerde glimlachen? Voor digitale en marketing agencies is de discovery call niet gewoon een babbeltje: het is een van de meest cruciale stappen in het salesproces.
Waarom is een discovery call zo belangrijk?
Je legt in die call de fundamenten van de relatie. Niet alleen om te weten of jij de klant wilt, maar ook of de klant überhaupt bij je past. Je vermijdt hiermee uren verspillen aan voorstellen voor mensen die eigenlijk iets totaal anders nodig hebben — of erger nog, klanten die je ziel langzaam zouden opvreten. Een goeie discovery call zorgt ervoor dat je met zelfvertrouwen de juiste klanten kiest, en niet in het moeras van foute verwachtingen en budgetruzies belandt.
Waar hoort de discovery call in het salesproces?
Discovery zit vroeg. Echt vroeg. Na de eerste interesse (websitebezoek, event, referral, k…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.