De binnenkant van BDO: hoe Mieke Loncke haar team bouwde, branding stuurt en agencies uitdaagt
Interview: de KlantenKant
Mieke Loncke kwam niet binnengerold bij BDO met een diploma communicatie of een marketingplan van 84 slides. Nee, ze kwam binnen met een rugzak vol ervaring, een studie rechten, een MBA op zak, en vooral: een onmiskenbare liefde voor het woord. “Alles wat met taal en communicatie te maken heeft, daar loop ik warm van,” zegt ze. En dat is zacht uitgedrukt.
Mieke Loncke, Director Marcom bij BDO.
Zes jaar geleden kreeg ze van de kersverse CEO van BDO de vraag om de marketing- en communicatieafdeling opnieuw uit te tekenen. Ze gaf haar engagement – én sindsdien bouwde ze een team dat niet alleen groter werd, maar ook strategischer. Van vijf mensen naar twaalf, van extern geharrewar naar intern powerhouse. Mieke koos bewust voor insourcing: grafisch ontwerp, digitale marketing, zelfs een eigen studio voor videoproductie in de kelder van hun kantoor in Zaventem.
“De reflex 'oei dat gaat geld kosten' is weg. We kunnen nu sneller schakelen, meer doen, zonder telkens offertes te moeten opvragen v…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.