IKAg

IKAg

Share this post

IKAg
IKAg
"Begin maar": het avontuur van één marketeer en 46 woonzorgcentra

"Begin maar": het avontuur van één marketeer en 46 woonzorgcentra

Interview: de KlantenKant

Bart van IKAg's avatar
Bart van IKAg
Jun 04, 2025
∙ Paid

Share this post

IKAg
IKAg
"Begin maar": het avontuur van één marketeer en 46 woonzorgcentra
Share

Helga Van Werde, Marketing and Communication Director bij Vulpia
https://www.linkedin.com/in/helgavanwerde/

Zet je schrap voor een verhaal dat begint met… blanco. Geen website, geen social media, geen plan. Alleen Helga, een kersverse marketing- en communicatie-director bij een ouderenzorgorganisatie met 41 woon- en zorghuizen (46 zorgsites) en een CEO die zei: “Begin maar, blank canvas.” Welkom bij Vulpia.

Van 0 naar branding-queen

Toen Helga dik zes jaar geleden binnenstapte bij Vulpia, lag er enkel een blanco canvas en een stevige uitdaging op tafel. Geen marketingafdeling, geen communicatieplan. Alleen de opdracht: “Make it happen.”

En dat deed ze. Met flair, visie en een schat aan ervaring uit haar tijd bij Proximus, waar ze tussen 80 marketeers leerde laveren. Hier moest ze het alleen doen. Eén marketeer tegenover 3500 collega's, maar met lef en goesting.

De zorgsector werkt nog veel te vaak aanbodgericht, zegt Helga. “Ik wilde vraaggestuurd werken. Niet evident, wel broodnodig.” In d…

Keep reading with a 7-day free trial

Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 IKAg
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share