Agency Referrals: pak ze systematisch aan
Iedereen die een agency runt, heeft deze klassieker weleens uitgesproken: "De meeste van onze leads komen via mond-tot-mondreclame."
En vaak volgt daarna iets als: "We moeten misschien eens outbound proberen" of "We moeten echt beter worden in marketing."
Maar een succesvolle agency kun je prima bouwen op voornamelijk referrals. Alleen, niet alle referrals zijn hetzelfde. Er zijn verschillende smaken, en het is nuttig om ze apart te bekijken. Laten we de acht meest voorkomende soorten eens onder de loep nemen, inclusief een concrete aanpak om ze te systematiseren.
1. Klantverwijzing
De koning der referrals: een klant die zo tevreden is dat hij jou aanraadt bij anderen. Dit zijn vaak de meest waardevolle leads, met de hoogste slagingskans. Hoe beter je je klant helpt, hoe groter de kans dat ze jouw naam laten vallen in de juiste kringen. En als de verwijzende klant een grote naam is in de industrie, dan mag je dat als een soort Michelin-ster beschouwen.
Aanpak: Vraag actieve klanten structu…
Keep reading with a 7-day free trial
Subscribe to IKAg to keep reading this post and get 7 days of free access to the full post archives.